Alles onder controle! - Reisverslag uit Waipukurau, Nieuw Zeeland van John Bruijckere - WaarBenJij.nu Alles onder controle! - Reisverslag uit Waipukurau, Nieuw Zeeland van John Bruijckere - WaarBenJij.nu

Alles onder controle!

Door: Johnny

Blijf op de hoogte en volg John

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Waipukurau

Hoi allemaal,

We zien dat het weeral een maand geleden is dat we een verhaaltje getypt hebben. Tijd voor een nieuwe!

In het gebied waar wij zitten regent het niet veel. Tijd voor beregenen dus. Over een week of 5 beginnen ze met rooien hierzo. Nu zijn ze aardappels aan het rooien op andere vestigingen om een jaarrond te leveren.

In de weekenden is het tijd om de toerist uit te hangen. Het eerste weekend zijn we naar Taupo geweest, een groot meer middenin Nieuw Zeeland. Hier hebben we watervallen bekeken, beetje vulkanische gebieden gezien en een stapje gewaagd.
Een ander weekend zijn we richting Rotorua gereden. Dit was meer vulkanisch, in heel de stad hangt een zwavellucht.
Vorig weekend hebben we in Pukekohe gekeken. Hier zit de hoofdvestiging van ons bedrijf en zijn we zaterdag op stap geweest met de zware mannen uit het oosten(ZV). De zondag zijn we naar een van hun stagebedrijven geweest, rondleiding in het Nederlands gekregen omdat de bedrijfsleider ook uit Nederland geëmigreerd was, daarna wouden we nog eens Auckland bekijken maar hier hadden we geen tijd meer voor. De maandag hebben we de andere stagebedrijven nog bekeken. Deze week is het relatief rustig op de vestiging, omdat ze in het weekend 40 mm regen gehad hebben.

We horen dat het in Nederland ook warm is, maar beregenen speelt niet zo'n rol.

Tot horens,

Joep en John

• 20 Februari 2014 - 21:21

Tante Marlies:

Hoi hoi, we hadden toch wel vaker eens een verslagje gehad, maar daar had je ons al voor gewaarschuwd. Zo te horen hebben jullie het daar wel naar jullie zin en zullen toch ook wel veel zien.
    Ik hoorde dat jullie nu naar Tauranga gaan. Je kan vandaar uit misschien eens een tochtje naar White Ysland maken. Dat is een actief vulkanisch eiland, daar aan de kust. Er worden vast excursies per boot naar toe gemaakt. Zeker de moeite waard.
    Nou nog veel reisplezier.
    Groetjes nonkel Frank en tante Marlies

John

Vanaf Zaterdag 21 December gaan wij richting Dubai en Nieuw Zeeland. We vliegen zaterdagavond richting Dubai. Daar is het de planning om 3 dagen de toerist uit te hangen. Daarna volgen 17 weken Nieuw-Zeeland waarvan 15 weken stage en 2 weken rondreizen.

Actief sinds 18 Dec. 2013