Veilig aangekomen - Reisverslag uit Waipukurau, Nieuw Zeeland van John Bruijckere - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Waipukurau, Nieuw Zeeland van John Bruijckere - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Blijf op de hoogte en volg John

10 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Waipukurau

Hoi hoi,

Er zat wat vertraging op de lijn voor het onderhouden van onze reisblogs, maar het doel is om te gaan voor kwaliteit ipv kwantiteit.

We zijn zaterdagavond 21 december vertrokken richting Dubai. Daar kwamen we de volgende morgen vroeg aan. Hier hebben we een beetje de toerist uitgehangen. De eerste dag hebben we een rondje historisch Dubai gemaakt en riching Dubai Mall geweest. Dit was een enorm winkelcentrum van we dachten 55 hectare. Daarna hebben we de fontijnenshow onderaan de burj kalalifa gezien. De volgende dag hebben we een woestijntrip gemaakt. Met de jeep over de zandduinen. De laatste dag hebben we een rondje gemaakt richting de palmeilanden, The Walk en emirates mall. Het weer was lekker, rond de 23 graden.

Op kerstdag zijn we dan in het vliegtuig gestapt. Dit was eens iets anders dan alle andere kerstmalen, beetje astronautenvoedsel, we hadden 17 uur om dit heerlijke maal te verslinden en had je al met al 50 cm ruimte. De vluchtduur is ons nog meegevallen. Van amsterdam naar dubai leek langer dan van dubai naar auckland. (dit was maar 6 uur).

Toen we 2e kerstdag aankwamen zijn we opgehaald door Victor ( de eigenaar van het bedrijf), contracten ondertekend, hapje gegeten, biertje gedronken. De volgende dag zijn we dan richting een andere vestiging van het bedrijf gebracht (Waipukurau). Dit was 5 uur rijden. Dit bedrijf is aan de oostkust van het noordereiland gevestigd.

Het stagebedrijf is gespecialiseerd in de teelt van chipsaardappelen (450 hectare), pootaardappelen (120 hectare) en daarnaast heeft het nog 150 hectare uien. Het heeft 5 vestigingen die allemaal op het noordereiland liggen.

De eerste dagen zijn we bezig geweest met bijplanten. Een paar weken geleden hebben ze veel regen gehad waardoor er veel plekken verzopen waren. Deze hebben we bijgeplant. Volgende week wordt het laatste perceel aardappels geplant, dit is wel wat meer werk dan in Nederland. Eerst moet er met een stenenrooier de stenen gerooid worden. Daarna wordt er met een 2rijer geplant.
Nu zijn de werkzaamheden voornamelijk beregenen.

Oudjaar hebben we gevierd in Napier, dit is een uurtje rijden vanaf Waipukurau. 1 januari zijn we hier nog gebleven en hebben de toerist uitgehangen.

Anders dit weer ben je wel vlug gewend, elke dag rond de 25 graden. Qua weer missen we thuis weinig hebben we al gehoord.

Dit was voor deze keer wel weer even genoeg denk ik. De planning is om het volgende reisverslag niet zolang op zich te laten wachten, maar we geven geen garantie;).

Grtjs
Joep en John

• 10 Januari 2014 - 19:35

Lidwien:

Zo te horen: genoeg te beleven, leuk dat we jullie een beetje kunnen volgen.
    Succes met jullie stage

groetjes Tonny en Lidwien

• 10 Januari 2014 - 19:55

Frank En Marlies:

Leuk dat we iets van jullie horen en dat we af en toe een verslagje krijgen. In die hoek waar jullie zitten zijn wij niet geweest. Ook zo'n woestijnritje is wel een ervaring in Dubai.
    Nou veel succes met de stage en ook veel reisplezier. We wachten af op het volgend verslag.
    Gr. nonkel frank en tante Marlies

• 11 Januari 2014 - 10:17

Ireen:

Oeps dat was tegenvaller: 'beetje astronautenvoedsel' op 1e kerstdag in het vliegtuig! Gelukkig werden jullie wel verwelkomd met lekker biertje op jullie stage bedrijf!! Daarnaast evt. een goede BBQ of a roast lamb with pumpkin? mjammie!!!

Leuke uitdaging zo'n groot bedrijf, echt totaal anders dan hier!
    Geniet ervan jongens en in weekend het prachtige eiland bekijken!! Doen jullie vast!!

Groetjes Jeroen en Ireen

• 12 Januari 2014 - 18:04

E10:

heb je al gevonden wat je zoekt
    enne geniet van het land nu je er toch bent
    werk ze ook een beetje
    groeten etienne en greet

• 12 Januari 2014 - 23:47

Hugo & Gonny:

Hier vanuit Biervliet een reactie;
    Een prachtige ervaring. Maak er iets moois van!
    Heel veel suc6, geluk en leute!

Groet Hugo & Gonny

• 13 Januari 2014 - 17:19

Frank En Briggita:

hoi john,
    Allereerst een gelukkig nieuwjaar daar aan de andere kant van de aardbol en maak er een mooi 2014 van.
    Geniet van de uitdaging daar in nieuw zeeland.
    Zo te lezen is er meer dan genoeg te beleven en zijn we benieuwd naar je volgende reisverslag.

Vanuit Aardenburg vele groetjes, nonkel Frank en tante Briggita

• 13 Januari 2014 - 19:41

Walter En Fien:

Hey John,beste wensen nog!!
    Je start het jaar wel erg goed.
    Het wordt vast een ervaring om nooit te vergeten!
    Enne zijn er ook nog leuke meiden daar?
    vergeet niet dat het ver is om even op en neer te gaan in t weekend!!

heel veel plezier
    Walter/Fien

• 24 Januari 2014 - 15:36

Gerda De Windt:

Hoi John
    Hier een berichtje van uit de olieweg,leuk om je te kunnen volgen.
    Kan je niet wat van dat mooie weer op sturen?
    Want het is hier nog al nat.
    Veel succes en geniet ervan als je tijd heb.

• 29 Januari 2014 - 23:25

Paul En Wilma Hermans:

Leuk om wat van je te lezen. Wel wat meer info en foto's graag.
    Heeft die boer geen leuke dochters?
    Ik wens jullie veel plezier en een leerzame periode

groeten

• 13 Februari 2014 - 09:37

Theo En Petra:

Hey boys

Leuk om jullie verslag(je)eens te lezen.
    Zo te zien gaat het jullie daar goed af.
    Geniet ervan!

Veel leute en plezier daar